학사공지

학사

2024학년도 후기(2025년 8월 졸업예정자) 최종 학위논문 제출 안내/Notice on Final Thesis Submission for the 2024 Fall Semester (August 2025 Expected Graduates)

2025.05.09 조회수 295 대학원
share

Ι 2024학년도 후기 최종 학위논문 제출 관련 안내 Ι

아래의 내용을 참고하시어 정해진 기간에 진행해주시기 바랍니다.

 

– 아       래 –

 

1. 제출 마감 일자 : 2025년 6월 20일(금) 오후 3시 까지(기간 엄수)

2. 제출 장소 : 백주년기념관 101호 대학원 교학팀

3. 제출서류

서 류

내 용

1) 논문 인준서 원본 1부(논문 완제본 제출X)

  학칙 개정으로 인해 논문 양장본이 아닌 인준서 원본 1부 제출로 변경됨

2) 논문인쇄승인서 1부

  링크 클릭 후 하단에 첨부된 파일을 다운로드하여  작성

3) 표절검사확인서(Copykiller) 1부

  ① E-Class(클릭) 로그인 → 하단의 Copykiller 접속 → 표절 검사 진행 → 세가지 중 기본보기로 출력

        ※ SU-WINGS 혹은 E-Class를 통해 논문표절검증 시스템에 들어가야함.  도서관 Copykiller는

             이용불가함.

  첫장 확인란에 지도교수님 서명 (필수)

  ③ 표절률 기준은 없음 (일반적으로 15%이하)

4) 연구윤리교육 이수증 1부

  링크 클릭 후 진행

5) E-IRB 종료보고확인서(혹은 통지서) 1부

  ① IRB 메뉴얼(IRB Guidline) 링크 클릭 후 하단에 첨부된 파일을 다운로드하여 참고

        * 보건복지부 산하 국가생명윤리정책원 요구사항

  ② E-IRB 사이트에서 직접 출력 가능: 링크 클릭.

  IRB와 관련 없는 경우, IRB 심의면제 확인서 제출 : 링크 클릭

6) 저작권동의서 1부

 

 

 

7) 제출확인서 1부

  온라인 학위논문 등록 후 가능

 

※ 등록 방법

      : D-Collection 홈페이지에서 온라인 학위논문 제출 및 등록

        오픈일자: 6/9~7/4

        D-Collection 업로드 홈페이지: 링크

 

  ① 우측상단 로그인 버튼 클릭 → 제출자 로그인 인증 후 로그인 (ID: 학번 / PW: 본인이 설정)

  ② 제출자 정보 → 메타정보 입력 → 저작권 동의 → 원문등록(인준서 내 도장 필수) → 제출확인

       (대학원, 도서관) → 완료 순으로 진행

  ③ 저작권동의서, 제출확인서(온라인제출확인서) 출력 후 대학원 교학팀에 제출

       (D-collection 업로드 1~2일 정도 후, 개인공지 메뉴에서 출력가능)

 

※ 유의사항

  ① 추후 발생할 수도 있는 수정사항을 위해 7월4일까지 설정해놓은 것일 뿐,

       반드시 지정된 기간 내에 등록하여 6월 20일까지 제출하시기 바랍니다.

        (참고 링크: D-collection 메뉴얼(D-collection Guideline))

  ② 부득이한 사정으로 인해 미 제출시, 필히 대학원 교학팀으로 연락 바랍니다.

  ③ 발행년도와 학위수여년월을 반드시 정확하기 기재하시기 바랍니다.

  ④ D-Collection 관련 문의사항  발생 시, 도서관 메일로 문의(acq@syu.ac.kr)하시기 바랍니다.

8) 설문완료증 1부(*박사만 해당)

 사이트 바로가기: 링크클릭

-왼쪽 상단 인터넷조사 참여-회원가입/로그인-새로 뜨는 팝업창에 내용입력

*팝업이 승인되어 있어야 팝업창이 열립니다 

 

4. 논문심사 포기신청

①  SU-WINGS 로그인-서비스-학생-[대학원] 졸업정보-졸업논문 심사 포기신청에서 신청버튼 클릭
②  환불요청서 출력 및 싸인 후 통장사본을 함께 첨부하여 대학원 이메일로 발송
메일: graduate@syu.ac.kr
첨부서류: 환불신청서 및 통장사본
③ 대학원으로 전화하여 최종확인
※신청서 내 계좌번호 다를 시 아래의 방법으로 계좌번호 변경
서비스-학생-[대학원] 학적정보-개인별계좌정보관리

5. 유의사항

1) 위의 제출서류 7가지(박사의 경우 8가지)를 제출하지 않을 경우 불합격으로 처리 됩니다.
2) 모든 서류는 원본으로 제출해야 합니다.(기간 엄수)
3) 논문 제출관련 문의: 대학원 교학팀 02-3399-3016, 3012
4) 온라인 학위논문(D-Collection) 문의: acq@syu.ac.kr 
     * 온라인 학위논문과 관련하여 문의자가 많아 유선연결이 어렵습니다. 필요한 경우 이메일로 문의해주시기 바랍니다.
5) IRB 문의: kjs@syu.ac.kr

 

삼육대학교 대학원 교학팀

 

 

 

 Notice on Final Thesis Submission for the 2024 Fall Semester

(August 2025 Expected Graduates)

Please refer to the information below and complete the process within the designated period

 

– Below –

 

1. Submission Deadline: By 3:00 PM, Friday, June 20, 2025 (No extensions)

2. Submission Location: Graduate School Academic Affairs Team, Room 101, Centennial Memorial Hall

3. Required Documents

서 류

내 용

1) thesis approval for a thesis

Due to a revision of the school regulations, only the original copy of the approval sheet is required to be submitted, instead of the bound hard copy of the thesis.

2) Approval for Printing a Thesis

Click the link and download the attached file at the bottom of the page to complete the form.

3) COPY-KILLER

① Log in to E-Class (click)Access Copykiller at the bottom of the page → Conduct the plagiarism check → Print the result using the Basic View option (one of the three options)

        ※ You must access the plagiarism detection system through SU-WINGS or E-Class.
          library Copykiller is not allowed.

The signature of the thesis advisor is required on the first page of the plagiarism report. (Mandatory)

③ There is no official plagiarism rate threshold, but generally it should be 15% or lower.

4) Certificate of completion of research ethics training

Click the link to proceed.

5) IRB Termination Report

① Click the IRB Guideline link and download the attached file at the bottom of the page for reference.
     * This is in accordance with the requirements of the National Bioethics Policy Institute under the Ministry of Health and Welfare.

② The required documents can be printed directly from the E-IRB website: Click the link.

If your research is not subject to IRB review, submit the IRB Exemption Confirmation Form: Click the link.

6) D-collection thesis copyright agreement

 

 

 

7) D-collection online thesis submission confirmation

Submission Available After Online Thesis Registration

※ How to Register
Submit and register your thesis online through the D-Collection website.

 

Click the Login button at the top rightLog in using Submitter Authentication
 (ID: student number / PW: user-set password)

② Follow this order:
 Submitter Information → Enter Metadata → Copyright Agreement → Upload Full Text (the approval sheet must include sign) → Submission Confirmation(Reviewed by Graduate School & Library) → Complete

③ After 1–2 days of upload, print the Copyright Agreement and Online Submission Confirmation
 (from the “Personal Notices” menu), and submit them to the Graduate School Academic Affairs Team.

※ Important Notes

The registration period is open until July 4 to allow for potential revisions.
 However, you must complete registration and submit required documents by June 20.
(Reference: [D-Collection Guideline])

② In case you are unable to submit due to unavoidable circumstances, please contact the Graduate School Academic Affairs Team.

Be sure to enter the publication year and the degree conferment month/year accurately.

④ For inquiries related to D-Collection, contact the library via email: acq@syu.ac.kr.

8) Confirmation of survey completion (Only ph.d)

Direct Access to the Website: [Click the link]

Click “Participate in Online Survey” at the top left-Proceed with Sign Up / Login-Fill out the required information in the pop-up window that appears

※The pop-up must be enabled for the window to open properly.

 

4. Application for abandonment of thesis review
① SU-WINGS login-service-student-[graduate] graduation information-Click the application button in the application for abandonment of the review of the graduation thesis
② After printing and signing the refund request form, attach a copy of the bankbook together and send it to the graduate school email
메일: graduate@syu.ac.kr
Attached documents: Refund application and bankbook copy
③ Call graduate school for final confirmation
※If the account number in the application is different, change the account number in the following way
Service-Student-[ Graduate School] Academic Information-Individual Account Information Management

 

5. Important Notes
1) Failure to submit the required documents (7 documents for Master’s, 8 documents for ph.d) will result in disqualification.
2) All documents must be submitted in their original form. (Strict deadline adherence)
3) if you want ask about thesis submission, please call the Graduate School Academic Affairs Team at 02-3399-3016, 3012.
4) For questions regarding online thesis submission (D-Collection), email acq@syu.ac.kr
※Please use email for assistance.
6) For IRB-related questions, contact kjs@syu.ac.kr

 

Sahmyook Graduate School Academic Affairs Team

최종수정일 : 2025.05.30